Via2Shop



Veelgestelde Vragen

  • Op welke manieren en hoe veilig kan ik mijn bestelling betalen?

    Bij Via2Shop kun je betalen via:

    iDEAL
    Visa (Creditcard)
    Mastercard (Creditcard)
    Maestro
    Klarna (Afterpay)
    Apple Pay
    PayPal
    Bancontact

    Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen via internetbankieren. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Rabobank, Friesland Bank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers, Knab of SNS (Regio)Bank dan kunt u met iDEAL betalen. Afrekenen is dan snel en gemakkelijk mogelijk in de vertrouwde betaalomgeving van uw eigen bank.

    Creditcard: Visa en MasterCard

    Bij Via2Shop is het ook mogelijk om te betalen via MasterCard of Visa Card.
    Deze betalingen worden via een beveiligde verbinding uitgevoerd waardoor de gegevens beveiligd zijn tegen toegang van derden.
    Voor het betalen via creditcard worden geen extra kosten in rekening gebracht.

    Maestro

    Maestro is een betaalmerk van MasterCard Worldwide. MasterCard is een wereldwijd betalings- en technologiebedrijf. MasterCard beheert ’s werelds snelste betaalverwerkingsnetwerk, waarmee consumenten, financiële instanties, bedrijven en overheden wereldwijd worden verbonden.

    Alle betalingen worden uitgevoerd in samenwerking met onze betalingsprovider Mollie..

    Klarna (Afterpay)

    Klarna (AfterPay) voert voor Via2Shop het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) binnen 14 dagen te betalen.

    Bancontact

    Bancontact is een bankbetaalmethode uit en voor België, waarmee uw klanten via hun eigen vertrouwde bankomgeving betalen. U kunt Bancontact zien als de iDEAL van België. Het is een erg populaire betaalmethode en dus zeer geschikt voor iedere ondernemer met klanten in België.

  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen bij Via2Shop?

    Het plaatsen van een bestelling bij Via2Shop kan snel en eenvoudig. Op deze manier plaatst u een bestelling:

    Plaats een artikel in uw winkelmandje door eventueel een maat/kleur/type te selecteren en klik op de grote blauwe knop "Bestelmand"
    Ga verder met winkelen, of klik op de knop "Winkelmand bekijken" om de bestelling af te ronden.
    Op de overzicht pagina van je winkelmandje kunt u de bestelling nogmaals bekijken om vervolgens definitief te bestellen klikt u op de knop "doorgaan met afrekenen".
    Op de pagina "afrekenen" vult u uw gegevens in, en de gewenste betaalmethode en vervolgens klikt u op de knop "bestelling plaatsen". Wees ervan bewust dat deze bestelling een verplichting tot betaling inhoudt.
    Zodra de betaling succesvol is afgerond krijgt u van ons een bevestigings e-mail met daarin een samenvatting van uw geplaatste bestelling.

  • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

    Als de bestelling geplaatst is ontvangt u per e-mail een ontvangstbevestiging met alle gegevens. Zodra de betaling bij ons binnen is en alle producten op voorraad zijn zullen wij overgaan tot verzending. Wij streven ernaar om alle bestellingen binnen 1 á 2 werkdagen verzonden te hebben. Mocht een artikel onverhoopt niet voorradig zijn, of een langere levertijd heeft dan brengen wij u hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.

  • Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

    PostNL zal namens ons voor de verzending zorgdragen. Wanneer er niemand thuis is op het moment zal PostNL het een nogmaals de volgende dag aanbieden. Wanneer het pakket voor de 2e maal niet kan worden afgeleverd, krijgt u een kennisgeving van PostNL , waarop vermeld staat waar het pakket af te halen is, dit is vaak het dichtstbijzijnde postkantoor. Zo hoeft u dus niet speciaal voor het pakket thuis te blijven.

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten binnen Nederland?

    De verzendkosten zijn gratis indien het bestelbedrag hoger is dan €50. Is deze lager dan €50, dan brengen wij €5,95 aan verzendkosten in rekening

  • Hoeveel bedragen de verzendkosten buiten Nederland?

    Land:                                  Verzendkosten:
    Aland                                       € 31,00
    Albanië                                   € 31,00
    Andorra                             € 31,00
    Australie € 29,30
    België                                   € 9,00
    Bosnië en Herzegovina         € 31,00
    Bulgarije                                € 24,00
    Canada € 29,30
    China € 29,30
    Dennemarken                        € 16,00
    Duitsland                            € 10,00
    Engeland                              € 13,00
    Estland                                    € 25,00
    Faeröer                                  € 31,00
    Finland                                € 21,00
    Frankrijk                            € 21,00
    Gibraltar                                € 31,00
    Griekenland                          € 28,00
    Guernsey                                € 31,00
    Hongarije                              € 18,00
    Hong Kong (Eiland) € 29,30
    Ierland                                € 22,00
    IJsland                                  € 31,00
    Italië                                    € 18,00
    Japan € 29,30
    Jersey                                    € 31,00
    kroatië                                    € 35,00
    Letland                             € 25,00
    Liechtenstein                   € 24,00
    Litouwen                            € 24,00
    Luxemburg                        € 12,00
    Macedonië                         € 31,00
    Malta                                  € 31,00
    Man                                     € 31,00
    Moldavië                             € 31,00
    Monaco                               € 25,00
    Montenegro                        € 31,00
    Nederland                         € 5,95
    Noorwegen                    € 47,00
    Oekraïne                          € 31,00
    Oostenrijk                      € 16,00
    Polen                               € 22,00
    Portugal                             € 24,00
    Roemenië                           € 24,00
    Rusland                               € 58,00
    San Marino                          € 31,00
    Servië                                  € 31,00
    Slovenië                         € 19,00
    Slowakije                             € 19,00
    Spanje                                    € 20,00
    Spitsbergen                            € 58,00
    Tsjechië                                    € 22,00
    Vaticaanstad                        € 31,00
    Verenigde Staten (US) € 29,30
    Wit-Rusland                   € 31,00
    Zweden                          € 24,00
    Zwitserland                       € 33,00

  • Heb ik garantie?

    Op al onze producten zit fabrieksgarantie. Dit betekend dat een product dat op de juiste manier gebruikt is en een defect vertoond door ons als klacht in behandeling genomen word. Hier zullen wij zo snel mogelijk bij u op terug komen.

    Mocht u twijfelen over een klacht kunt u ons altijd mailen of bellen. Vaak kunnen wij daar dan al een antwoord op geven.

  • Kan ik het product passen of komen bekijken?

    Ja, het is mogelijk om een aantal producten te komen bekijken of passen bij ons in Vianen of in Budel. Dit doen we wel alleen op afspraak. Mail ons over de beschikbaarheid en mogelijkheid.

    Neem contact met ons op om een afspraak te maken.

  • Hoe voorkom ik roestvorming op mijn E-Bike

    Roestvorming:
    We begrijpen dat dit erg onaantrekkelijk is.
    Lelijke corrosie kan snel optreden door vuil en vocht, vooral op moeilijk bereikbare plaatsen, Daarom is roestontwikkeling in de meest voorkomende gevallen een onderhoudsprobleem.

    Hier zijn een paar tips, waaronder WD40:
    Allereerst moet de fiets van alle vuil worden ontdaan om de omvang te onthullen.
    Gebruik bij voorkeur een speciale borstel of een beetje warm water met afwasmiddel.
    U kunt een spons of een sproeiborstel gebruiken om te schrobben. Reinigen met een hogedrukreiniger wordt niet aanbevolen. Spoel daarna goed af en wrijf daarna je fiets droog.
    Nu kunt u precies bekijken welke posities worden beïnvloed en hoe ver het proces al is gevorderd. Geringe oppervlakteroest is geen reden tot paniek, deze is eenvoudig te verwijderen. Hiervoor worden de aangetaste plekken besproeid met olie, bijvoorbeeld WD40.
    Dit moet ongeveer 24 uur werken. Daarna moet het roest zacht worden en is gemakkelijk te verwijderen met een doek. Naderhand en in de toekomst met regelmatige tussenpozen kan roestbescherming worden aangebracht.
    Er zijn speciale poetsmiddelen die werken als een beschermende film.
    Als tweede stap moeten roestomvormers op de behandelde gebieden worden aangebracht.

  • Kan ik komen proefrijden op een E-Bike?

    Ja dat kan zeker, wij hebben de BohltE-vouwfietsen in Vianen staan waar een proefrit mee gemaakt kan worden. De NCM E-Bikes hebben we in Budel staan.
    U dient hiervoor wel eerst een afspraak met ons te maken.

  • Kan ik de E-Bike retourneren?

    Het retourneren van je bestelling kan binnen 14 dagen vanaf de dag dat de bestelling is geleverd.
    Let wel, u bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, wanneer u het product meer (intensief) gebruikt hebt dan nodig is om het goed te kunnen testen. Wij begrijpen dat u de aankoop eerst goed wilt bekijken en ook even kort wilt uittesten. Het is belangrijk om te weten wat wij verstaan onder kort uittesten, om misverstanden te voorkomen. Om een E-Bike te beoordelen is het niet nodig om meer dan 3 kilometer te fietsen. Wanneer u dit wel doet, kunnen wij een eventuele afschrijving bij u in rekening brengen. Ook als u het product incompleet, beschadigd en niet schoon retourneert, kan er een afschrijving in rekening worden gebracht. Onder compleet verstaan wij inclusief alle onderdelen die bij de fiets horen, zoals bijvoorbeeld de acculader en de tweede fietssleutel.

    Stuur het artikel of de artikelen altijd goed verpakt terug(indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking)
    Bij het terugsturen van het artikel(en) altijd de bijgeleverde retourbon invullen en toevoegen.
    Retourzendingen kunnen gestuurd worden naar het volgende adres:

    Via2Shop
    Giessenborch 66
    4132 HR Vianen

    De kosten van terugzending zijn voor rekening van de consument en dient u zelf te regelen. Graag willen wij het Track en Trace nummer van u ontvangen zodat wij er dan voor kunnen zorgen om deze in ontvangst te nemen.
    Mocht u het verkeerde artikel hebben ontvangen of is er tijdens de verzending een pakket beschadigd neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
    Het totaalbedrag zullen we zo snel mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst, terugstorten op je rekening. Wij streven ernaar om je retour binnen 3 werkdagen na ontvangst te verwerken. Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer dit het geval is.

    Mocht u het retour document onverhoopt toch niet hebben dan kunt u deze op de pagina "Retourbeleid" vinden en uitprinten.

  • Hoeveel afschrijving kan er in rekening worden gebracht als ik de E-Bike wil retourneren?

    Heeft u op de fiets rondgereden of is hij per ongeluk beschadigd geraakt terwijl u hem in huis had? Dan kunnen wij hem niet meer voor de nieuwprijs verkopen als u hem naar ons terugstuurt.

    Heeft u meer dan 3 kilometer op de fiets gereden? Dan hanteren wij als richtlijn een afschrijving welke start bij 25%. Dit is de waardevermindering van de fiets doordat u hem gebruikt hebt en/of de schade die hij heeft. Aan de hand van de hoeveelheid schade bepalen wij of er nog een extra afschrijving berekend wordt.

    De hoogte van deze afschrijving wordt door een deskundige monteur bepaald. De hoogte is afhankelijk van het aantal kilometers dat op de fiets gereden is en/of de hoeveelheid schade. Wanneer de fiets terug is in ons magazijn, bekijkt de betreffende expert de fiets van top tot teen om een goede inschatting te kunnen maken van de afschrijving. Wanneer er onderdelen ontbreken, bijvoorbeeld sleutels, dan wordt dit meegenomen in de afschrijving.

  • Hoe kan ik een ander product retourneren?

    Het retourneren van je bestelling kan binnen 14 dagen vanaf de dag dat de bestelling is geleverd.
    Stuur het artikel of de artikelen altijd goed verpakt terug(indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking)
    Bij het terugsturen van het artikel(en) altijd de bijgeleverde retourbon invullen en toevoegen.
    Gedragen of beschadigde artikelen kunnen wij niet retour nemen. Prijskaartjes en artikelkaartjes mogen niet worden verwijderd van het artikel.
    Retourzendingen kunnen gestuurd worden naar het volgende adres:

    Via2Shop
    Giessenborch 66
    4132 HR Vianen

    De kosten van terugzending zijn voor rekening van de consument en dient u zelf te regelen. Graag willen wij het Track en Trace nummer van u ontvangen zodat wij er dan voor kunnen zorgen om deze in ontvangst te nemen.
    Mocht u het verkeerde artikel ontvangen of is er tijdens de verzending een pakket beschadigd neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.
    Het totaalbedrag zullen we zo snel mogelijk, maar altijd binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst, terugstorten op je rekening. Wij streven ernaar om je retour binnen 3 werkdagen na ontvangst te verwerken. Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer dit het geval is.

    Mocht u het retour document onverhoopt toch niet hebben dan kunt u deze op de pagina "Retourbeleid" vinden en uitprinten.

  • Is de Webshop goed beveiligd?

    Wij maken gebruik van een beveiligde verbinding op het moment dat u naar ons kassa systeem gaat. Aan het slotje in het scherm van de browser kunt u zien dat alle gegevens gecodeerd verstuurd worden via een secure connection.
    Op deze manier blijven uw gegevens dus altijd beschermd.

  • U heeft een klacht?

    Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze producten en of dienstverlening. Wij willen u graag verder helpen en een gewenste oplossing bieden. U kunt mailen naar:

    info@via2shop.nl

    Onze medewerkers van de afdeling klachten zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

    Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
    Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
    Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij bij zijn aangesloten.

    Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op (http://ec.europa.eu/odr .) Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.